.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهار مطبوعات کودک و نوجوان در زمستان مازندران
عباس مهدوی
بهار مطبوعات کودک و نوجوان در زمستان مازندران

شمال نیوز: مازندران به رغم توانمندی ها وویژگی های کم نظیری که در خود جای داده است ، در مقایسه با سایر استانهای کشور ، میزبان رویدادهای جریان ساز ملی نیست .
در بسیاری از استانهای کشور شاهد برگزاری جشنواره هایی هستیم که در سایه عزم مسئولان ومتولیانش شکل می گیرند و ره آوردهای پرباری برای دیارشان به ارمغان می آورند.
جشنواره های فرهنگی وهنری امام رضا (ع) در مشهد ، فیلم کودک ونوجوان در اصفهان، تئاتر کودک ونوجوان در همدان ، اقوام در گلستان و... نمونه ای از دهها رویدادی هستند که در توسعه فرهنگی مناطق محل برگزاری شان نقش موثروبرجسته ای ایفا کرده اند.
حال پس از سالها حسرت میزبانی چنین رویدادهایی ، فرصتی ارزشمند وگرانسگ نصیب مازندران شده است تا عهده دار مدیریت برگزاری جشنواره ملی مطبوعات کودک ونوجوان باشد .رویدادی شناخته شده در میان اهالی رسانه که به دلیل ماهیت خود از مخاطبان گسترده ای در جامعه نیز برخوردار است .
جشنواره ملی مطبوعات کودکان ونوجوان تاکنون تنها در پایتخت مدیریت می شد اما این بار مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تصمیم گرفت تا میزبانی آن را به استان مازندران بسپارد .
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران که در سالهای اخیر روندی روبه رشد داشته وبرنامه های متعدد ومتنوعی را در کارنامه خود به ثبت رسانده در رویدادهایی نظیر میزبانی از نوجوانان لبنانی ، جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی ، مشاعره رضوی وهمایش ملی سلام سلمان این مدعا را اثبات کرده که توانایی برگزاری رویدادهای فراگیر را داراست .
پیوستن خبرگزاری ها ورسانه های مجازی به جشنواره ملی مطبوعات کودکان ونوجوانان را می توان نخستین دستاورد مهم این رویداد توصیف کرد که تاکنون در 10 دوره پیشین تجربه نشده است .
این رویکرد می تواند انگیزه ای برای ورود جدی تر فعالان رسانه ای در فضای مجازی برای تولید آثار رسانه ای برای مخاطبان کودک ونوجوان باشد .
خلاء پرداختن به نیازها، میل ومصلحت کودکان ونوجوانان در خبرگزاری ها ورسانه های مجازی با توجه به جذابیت های پرکشش فضای مجازی کاملاً احساس می شود.
این رویداد تلنگری است برای برنامه ریزان وتصمیم گیران رسانه های مجازی تاسلایق وعلایق مخاطبان کودک ونوجوان را نیز در تولیداتشان مورد توجه قرار داده وپاسخگوی دغدغه های خانواده ها در ایجاد محیطی سالم وسازنده در فضای مجازی باشند .
ره آوردهای این جشنواره تنها به ابعاد ملی ختم نمی شود .در فراخوان جشنواره ملی مطبوعات ، خبرگزاری ها ورسانه های مجازی ، بخشی نیز به رسانه های مازندران اختصاص یافته است .
تولید آثاررسانه ای مرتبط با نیازهای کودکان ونوجوانان در مطبوعات ، خبرگزاری ها ورسانه های مجازی استان چندان مورد توجه قرار نگرفته است واین گروه سنی در صفحات رسانه های مجازی به فراموشی سپرده شده اند .این در حالی است که تربیت کودکان ونوجوانانی اهل مطالعه وعلاقمند به مطبوعات موجب می شود تا نشریات در سبد خرید خانوارهای مازندرانی جای بگیرند ورسانه ها از رونق بیشتری برخوردار باشند.
این رویداد فرصت خجسته ای است تا رسانه های استان مازندران برای تولید وارایه آثار رسانه ای مورد پسند کودکان ونوجوانان آستین بالا بزنند، وبه اهمیت این عرصه پی ببرندوخلاقیت هایشان را بروز وظهور بخشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ايراني 12 آذر 1392
آقاي مسئول محترم سايت چرا به نظر مخاطب احترام نمي گذاري و نظرات را انعكاس نميدي. يك رسانه موفق بايد تحمل نقد پذيري داشته باشد نه اينكه از هر مطلبي كه خوشش نمي آيد حذف كند. پس از اين پس به جاي (ارسال نظر) بايد نوشت (ارسال نظر دوستان).
منتقد 13 آذر 1392
این عباس آقای ما که درود خدا بر او باد همه جا ردش هست . خدا قوت عباس . البته اگر آقای رمدانی ناراحت نمی شن و کامنت ما را حذف نمکنند باید عرض کنم عیاس آقای مهدوی رنگ صداقت سفید است صادق باش و همه جا یک رنگ باش .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.